KOH WAI BEACH

Battrippen ut till koh wai blev super lyckad. Vi snorklade i jatte klart vatten med jatte fint korallrev (typ det finaste jag sett). Vattnet var inte ett dugg grumligt och det var super vackert dar borta! Vi hittade massa spannande, pappa blev ganska radd for sjoborrarna, hehe. Sa han fick hora nagra skoborreskamt resten av kvallen sedan! Men jag haller med honom, dom ar faktiskt laskiga. Massor av fiskar fanns det och som sagt, grymt korallrev (ett maste att aka till om ni ar pa koh chang) Vi fick jatte bra lunch och mycket sol.

Vi gick sedan ut och fortsatte dagen med en jatte trevlig fest kvall! Vi lyssnade pa musik, sag eld showar och spelade biljard. Bandet vi lyssnade pa var jatte duktiga och spelade typ alla sanger vi ville! :) Kvallen slutade vid 2 och idag har vadret varit ganska daligt.

Ikvall ska jag och pappa dela pa en hummer, det ska bli kul att testa ata det, for det har jag aldrig gjort. Men det ska tydligen vara svin gott:) Efter det blir det mest att packa for imorgon aker jag och Mikael vidare fran koh chang. Kommer sakna det for vi har verkligen haft det bra har, otroligt bra.

Jag och pappa i taxin

Jag, micke och stickan pa baten

,M

Micke pa baten

Jag och Micke ska ut och snorkla!

De tre muskutorerna pa koh wai beach!

Vi lyssnar pa liveband!

Pappa och stickan forsoker spoa oss i biljard!

Lycka

KOH CHANG OCH KOH SAMETT

Sista kvallen pa Koh samett blev bade rolig och mysig! Vi gick och drack en ol med det svenska paret och efter det gick vi och spelade biljard pๅ en liten pub efter stranden. Jag och Micke vann 5 ganger av 5 och dem blev riktigt leds! haha. Dem sista omgangarna borjade det hela spara ut och alla sprang och psykade varandra vid bijardhalen och lat som olika djur, slutade med att ingen kunde sluta skratta!

Kvallen blev inte allt for sen eftersom vi skulle resa till koh chang dagen efter. Pa vagen till Koh chang blev det ett stopp efter vagen och regnet oste ner, jag och Micke har inte sett en regndroppe pa 2 manader sa vi var overlyckliga och sprang ut och dansade i regnet. Alla thailandare var helt chockade for det ar val inte direkt vanligt att se att turisterna blir glad nar det regnar. Naval, vem har sagt att vi ไr normala? Lite psykiskt sjuk har man trots allt blivit efter snart 6 manader i varme.

Nu ar vi pa Koh Chang och har traffat pappa och stickan igen, det var verkligen kul att fa se dem igen! Vi har nu spenderat tva kvallar och tre dagar med dem. Kvallarna har bestatt av middag -thaimat vill dem saklart ata! (inte leds alls...) hehe! Sa vi har fatt rekommendera dem basta thairatterna, dem gillar verkligen maten sa det ar ju kul :) Efter maten har vi gatt ut och tagit nagon drink och lyssnat pๅ band (vi har aven sett lite solsidan eftersom dem inte sett 1a sasongen an) Dagarna har sjalvklart bestatt av sol och bad (de dagar som har varit soliga) och aven lite shopping!

Vi bor nu i en SJUKT fin bungalow dar vi trivs som prins och prinsessa! Vi bor grannar med stickan och pappa precis vid stranden. Det gar inte att beskriva hur mysigt vi lever just nu, och det kanns verkligen som att det behovs nu sista tiden. Alskar stallet och sallskapet =) Annars ar Koh chang ganska likt dem flesta andra oar, koh samett tyckte jag var mysigare som o. Men har har vi det tusen ganger battre saklart, nar dessa gubbar underhaller oss!

Imorgon ska vi ut pa en battur till en narliggande o som ska vara jatte vacker! Dar ska vi sola, bada och snorkla och det ser vi alla fram emot. Det ar alltid kul att gora och se nya saker! :)

Vi ses snart Sverige!

Bild fran vackra, underbara boracay!

Bild fran boracay!

Forsta dagen pa boracay med stickan och pappa!

Bild fran boracay pa mig, pappa och stickan!

Jag pa varat hotell i Koh chang, dem tyckte jag sag liten ut i stolen!

Bild pa tre neger karlar!

Bild pa varan ruggigt fina bungalow!

Bild pa vara handdukar som ar vikta till elefanter, hihi :)

SAKNAR..

..min bästaste vän så sjukt mycket!
Längtar så efter att kunna prata med henne varje dag, hur mycket som hellst!

Längtar att få berätta allt för henne, som jag vet att jag alltid kan göra.
Hon är en vän som alltid kommer vara närmast hjärtat.
Jag vet att hon finns där och alltid kommer stanna kvar.
Samma för dig hjärtat.

Jag och min bästis dansar till jullåtar på julafton
på stranden Ban tai i Thailand, koh phangan.

SHOPPING OCH KOH SAMMETT

Shoppingen i Bangkok gick bra, kan man säga! Vi shoppade 11 timmar.
Jag kom hem med 17 karsar, ganska mycket pengar fattigare och en jävla verk i benen!
Så ska det väl va?:)

Vi blev båda jätte nöjd med de saker vi hittade,
men har lite problem att rymma det på hemvägen. Vi lyckas nog lösa det på något vis :)

Efter shoppingen så gick vi och åt sushi buffé, så jäkla gott! Du fick alltså äta hur mycket du ville, dricka hur mycket läsk du ville och äta hur mycket glass till efterrätt du ville för bara 60 svenska kr! Vi var ganska mätt efter det ;)

Vi hade mycket trevligt i Bangkok, men nu har vi åkt ut till ön Koh sammett som är himla bra omtalad! Det är fruktansvärt mycket svenskar, överallt! Vi har ätit jättegod grillad middag och kollat runt på den mysiga stranden. Stranden är bland den finaste hittills i Thailand! Själva ön påminner ganska mycket om boracay och koh tao!:)

Dessutom har vi hittat en skit mysig bungalow. Den är typ jätte liten med ganska stor toalett. Sängen är på golvet och tv:n, kylskåp, speglar och allting också! Så man känner sig som en riktig jätte härinne. Det är typ som hobitsarnas stugor i sagan om ringen, riktigt speciellt! Ytterdörren och toadörren är inte riktigt dörrar, utan mer två "träklossar" så det blir att ha myggnät runt hela sängen.  Skithäftigt är det:) Vi blir här i tre nätter tills vi åker till Koh chang och möter upp pappa och stickan igen!

Boracays strand i bakgrunden!

MIN DATE PÅ HJÄRTANS DAGEN!

var uuuunderbar! verkligen en dag värd att minnas alltid :)

Vi gjorde först en picknick korg med rött vin och snacks. Sedan åkte vi ut med vinet och snackset och seglade i solnedgången! Det var så jäkla mysigt. Efter segelturen så gick vi ut på en restaurang där dem hade dukat upp ett bord på stranden, endast för oss. Vi åt fyrarätters middag med rött vin och tog varsin drink till efterrätt. Det är den godaste maten jag ätit sedan vi åkte till asien! Och det är den mysigaste middagen, helt klart. Vi satt och åt i ungefär 3 timmar och hela kvällen var fylld av skratt. Vi kan verkligen ha så himla kul!

Mysigaste alla hjärtans dagen någonsin! Tack till den bästa.

Jag innan segelturen

Hjärtat innan segelturen!

Jag och min fina vid solnedgången!

Njuuuter

Solnedgången och båten

Jag och min mikael på segelbåten!

Varat mysiga allahjartans bord pa stranden!

LANG UPPDATERING FOR ER SOM ORKAR

Det var jatte lange sedan jag skrev, for jag har haft sa himla fullt upp den senaste veckan! Men nu ar jag "hemma" i thailand igen. Kanns iallafall som hemma, vi ar pa khao san road igen pa samma hotell som alltid! For det forsta kom pappa till Boracay och vi hade tre jatte mysiga dagar. Dem tre dagarna spenderade vi med hans kompis Stickan och med Albin, Micke och Mats. Vi badade och solade och pa kvallarna gick vi ut och at jatte gott kott, sedan tog vi nagra goda drinkar pa mysiga pubar med live musik! Vi riktigt njot av livet :)

Det har varit sa super kul att umgas med pappa och det var inte sa jobbigt att saga hejda eftersom att jag vet att vi ses om 3 dagar igen da han kommer till thailand! Jag och pappa var och gjorde en tva timmars massage. Forst en timme helkropps och sedan en timme hotstone massage. Det var forsta gangen jag testade det, men ocksa det skonaste och mest avslappnande!

Vi har varit i Manila en natt for att se pa shoppingen och den SOG! Valdigt mycket dyrare an thailand, sa det enda jag shoppade var en tshirt och ett par converse, men det hittade jag saklart billigare likadana idag pa MBK! Jag och Micke har sprungit omkring som galningar for detta ar det sista vi hinner shoppa i Bangkok innan hemfard. Helt sjukt att det redan borjar narma sig!

Imorgon bestar dagen av BARA shopping, slinga haret hos frisor och ga pa bio! Vi var forasten pa bio i Manila ocksa, just go with it. Fyfan vad bra och ROLIG film! Skrattade typ hogst i biosallongen hela tiden! Idag har vi sagt hejda at mats och albin for dem aker hem till boden imorgon! Sa just nu ar det bara jag och micke som springer runt i bangkok som galningar och forsoker hinna med allt innan i overmorgon da vi aker till koh samett!

Koh samett och koh chang blir alltsa nasta och jag har hort sa mycket bra om dem oarna, sa det blir riktigt roligt :) Dock kan ju ingenting sla Boracay, aldrig! Det ar fan det basta nagonsin! Boracay var en av hojdpunkterna pa hela resan och den on har jag absolut tyckt om bast. Har varit sa underbart att fa traffa pappa ocksa, varldens snallaste och basta manniska som alltid har funnits dar for mig.

Nu ska jag springa hem och krypa ner och se nagon film! Imorgon ar det upp tidigt till MBK och central world for att SHOPPA LOSS!

Bilder kommer nar jag hittar nagon dator som
fungerar ihop med min VALDIGT GAMLA KAMERA!

HOUSEKEEPING

Vi har ju bott tillsammans med Mats och Albin i några dagar nu.
Jag börjar tro att dom vill att vi ska hitta oss något eget rum...

Den här fina lappen hade jag och micke på kudden när vi kom hem,
som vi fått av våra kära rumskamrater..
Hur gärna vill dem ha kvar oss i deras rum tror ni?;)

"Hello ms.Helena & mr.Mikael! Please notice that check out is 12 PM, otherwise the security will be involved. Best regards / Housekeeping"

"

Sedan började det spåra ur och Micke bäddade upp
deras säng och stöka till, sedan la han en lapp på deras kuddar

"Dear Mats and Albin. Please notice that the
bed has been "used" once or twice. And yes, the pillows too..
Best regards / management"

När vi sedan kom hem låg det ett kors på våran säng med en lapp
"Dear Mikael, please notice go fuck yourself! Best regards / Management"

Hädanefter kommer vi alla kommunicera med lappar..

Och idag kommer pappa, om bara 2 timmar!!

ÄVENTYR PÅ BORACAY

Hej hallå!

Igår var vi ute och tog några drinkar medan vi lyssnade på ett liveband! Riktigt duktiga och det var jätte trevligt! Det blev en tidig kväll för imorse var jag och gubben uppe tidigt på äventyr runt ön. Det är en väldigt liten ö, så vi promenerade nästan runt hela:)

Nu är pappa påväg hit och han kommer i övermorgon, det ska bli så himla kul!
Annars så har jag och Micke gjort upp massa planer för alla hjärtans dag, men dem är hemliga än så länge :) Berättar om det den 14! Ser jätte mycket fram emot det :)

hoppas allting är bra i Sverige! KRAM

Albin, jag och mikael igår kväll!

Mikael framför jungfru maria.

Baad!

Micke försöker klättra upp i en palm :)

Jag ute på en klippa, boracay i bakgrunden!

MÅSTE HA DÖTT OCH HAMNAT I HIMLEN

Sååå underbart är det här..

Boracay is the SHIT! Älskar det här stället. Pappa nämnde vilket hotell dem skulle bo på och då ville jag såklart bo tillsammans med han, så vi åkte till det hotellet och fick ett ruggigt bra paket pris för 7 dagar. Vi är verkligen skit nöjda eftersom hotellet är lyxigare än f*n! LYCKLIG HELENA! Lycklig helena som får umgås med sin pappa om 6 dagar. Lycklig helena som får bo jätte billigt på finaste hotellet på boracay. Lycklig helena som får över huvud taget vara på boracay som är asiens helt klart finaste ö. Lycklig helena som får bada i världens chillaste pool! lycklig helena... sedan orkar jag inte fortsätta, men ni förstår ;)

Om det är något ställe som jag har besökt som jag kommer åka tillbaka till så är det helt klart boracay!Världens vackraste strand är det också med massor av mysiga restauranger. Blir kul att pappa kommer hit, för ön är typ gjord för honom! Massa livemusik överallt, nästan så ön hade kunnat döpas efter hans namn ;)

Idag har vi plaskat i poolen och havet! Jag har läst en halv bok som är jätte spännande! Ikväll ska vi äta något gott och njuta av det! Puss och kram.

Bild på mig och Albin påväg till Boracay

Bild på stranden nedanför oss.

Jag och gubben i poolen!

Mikael på stranden

Bild på vårat sovrum.

Jag och min älskling i poolen!

Bild på mig med en mangoshake!

Bild på en glad tjej på stranden

UNDERJORDISK SJÖ OCH SNORKELTUR

Det har hänt mycket sedan sist så tänkte ta och berätta lite om det..
Vi bordde på ett jätte fint hotell i El nido i fyra dagar där vi trivdes bra! Dock var inte el nido så mycket för oss, det var riktigt vackert men det fanns typ inte bankomater, apotek, och hade bara el mellan 2 på dagen och 6 på morgon och sådana viktiga saker, därför stannade vi inte så länge.

Nu är vi tillbaka i Puerto Princesa där vi stannar till imorgon, då åker vi vidare till BORACAY! Dit vi har längtat hela tiden. Asiens finaste ö! Idag har jag och Micke haft en dag fylld av massa mys. Först vaknade vi ganska tidigt och gick och tog en fika på världens bästa café. Varm choklad och smörgås, sedan gick vi runt på stan lite. Efter det har vi sett massa two and a half men och nu är vi på caféet igen för att sitta lite vid datorn.

När vi var i El nido så åkte vi ut på en båttur runt alla vackra öar och snorklade och fick kayaka och se jätte häftiga laguner! Helt otroligt var det. Vattnet är helt klar blått och man ser ända ner till botten! det är verkligen det vackraste jag sett. Det var helt otroligt att snorkla där! På turen fick vi mat också och det var jätte mysigt hela dagen.

I förrgår åkte vi till ett av världens 7 underverk, det var jätte häftigt också! En underjordisk sjö här i palawan. Vi fick kayaka genom den underjordiska sjön med en guide som berättade allting om den. Super mysigt och intressant var det! Så vi var jätte nöjda :)

Det var väl det jag hade att berätta sedan sist! Hoppas allt är bra hemma. Om 7 dagar kommer min pappa till Boracay och det längtar jag till så J*VLA mycket!

Bilder från underjordiska sjön och våran båttur runt öar och laguner :