NYÅRS TAGG!

Det är så JÄKLA mycket folk som förfestar bara på stranden vi bor. Albin och mats försökte hitta boende igår, men det var fullt ÖVERALLT! SÅ MYCKET FOLK! Alla vill till nyårs-fullmoon på koh phangan! Tillslut hittade dem någonstans där dem kunde bo typ som inneboende! Haha.

Sitter och lyssnar på loca nu och smådansar där jag sitter, svin taggad! Antar att det är lite för kallt för klänning i boden denna tid? Åh men inte här, här är det FÖR VARMT ;-) Åhh! Nu taggar vi som fan och det är så himla kuul.
Jag, Mats, Micke och Albin dunkar musik från våran mysiga bungalow i några feta högtalare som de har köpt! Vi överröstar tillochmed restaurangen. Snart blir det PARTY PÅ HAAD RIN! Det ser jag så mycket fram emot, super sällskap dessutom! Känner på mig att det kommer bli en grym nyårsafton!

Från början hade jag svårt att tagga för det var BARA killmusik! Är inte van vid det efter att ha haft tjejerna här i två veckor ;-) Saknar dem, men det är jätte kul med mats och albin också! Tillslut kom jag på Youtube, och då kom BRA partymusik upp :) Jag tror att dem i hemlighet håller med mig!

TAGGG NU MER ÄN NÅGONSIN ALLA NYÅRSMÄNNISKOR!
Försök! Men jag tror ändå att jag är mest taggat av oss alla ;-)

Förfest utanför oss, albin jag och mats. (inte den frisyr jag har tänkt ha,hehe)

Tagg,tagg,tagg, dans,dans,dans

Micke och albin! :)

Jag och Albin!!

NU AR GRABBARNA HAR, GOTT NYTT AR!

Igar var en jatte trevlig kvall. Albin och mats kom hit och det var super kul att se dem! Micke och albin drack lite grann och jag och Mats tog typ tva ol med dem! Vi kollade runt lite i thongsala och de hittade ett "fint" (inte sa fint) boende.

Pa kvallen umgicks vi med nagra andra svenskar, bodensare som bor pa hotellet bredvid oss. Elin, Nathalie och tva killar. Riktigt trevligt! Vi satt i deras bar och surrade hela kvallen. Jag ar ruggigt sjuk och jag var det igar ocksa, sa jag har forsokt att tagga infor ikvall som ar NYAR! Ikvall blir det haad rins fullmoon party och det ser jag jatte mycket fram emot, det kommer vara det galnaste nagonsin! Tro mig att jag kommer halla hart i Mikael! Det kommer bli sa himla kul, inte en chans att jag stannar hemma hur sjuk jag an ar! Tro mig att jag kommer halla hart i Mikael!

Mats och jag i lost and found bar!

Alla svenskar fran igar, de vi ska forfesta med ikvall ocksa! :)

Albin och micke i en tuktuk!

Jag och matsie!

MASSA BUS

Igar skypade jag med morfar och det var sa kul att fa se honom! Om tio minuter ska jag skypa med mamma. Ska bli jatte kul! Idag tankte jag lagga upp lite bilder fran dar vi bor pa koh phangan, vi har forflyttats till ett mysigt stalle dar det ar massvis av ungdomar. Det ar riktigt trevligt, forutom pa kvallen nar man vill lasa och alla skriker hogt utanfor!

Idag har jag och Micke legat pa stranden och badat, massa spring och bus pa stranden! Vi lekte verkligen som tva sma barnungar i sanden! Brottades i sanden, jagade varandra, kastade varandra i sanden, slangde varandra i vattnet, osv. Jag blev helt slut och efter det gick vi en lang strandpromenad. Riktigt mysig dag :)

Micke laser i hangmattan, vi bor i en sadan bungalow som ar bakom.

varan strand med massor av hangmattor, riktigt mysigt!

jag laser i solen pa stranden utanfor oss.

njuter litegrann.

jag innan middagen.
fina klannigen som jag fick i julklapp av fina tjejerna, fina legginsarna som ja fick av fina pojkvan!

FULL MOON PARTY AGAIN

Det var tva riktigt galna utekvallar sista kvallarna som tjejerna var har! Juldagen blev det fullmoon party tills tidiga morgon! Det var riktigt roligt. Saknar dem sa mycket redan! Kvallen efter det akte vi till en klubb som kallas mellow mountains, riktigt speciell klubb kan man kalla det. Men det var roligt, speciellt! Klubben lag uppe i bergen med utsikt over hela havet och alla andra partystallen efter stranden, maktigt!

Nu ska jag ga och gosa ner i stugan med micke! Kramar.

Erika, vanessa, emilia och bird

Vanessa och jag pa juldagen!

Erika, emilia och micke. PARTYTAGGADE!

Micke och erika gar loss!

Emilia, jag och erika.

Micke, jag och emilia! Galet!

Emilia och en gris.

Mellow mountains, inte sa bra bild.

RIKTIGT LYCKADE JULDAGAR

GOD JUL! Vi har haft sa jakla kul de senaste dagarna, dvs juldagarna. Vi har legat pa finaste stranden pa koh phangan, dar vagorna ar enorma och vattnet klarblatt. Alska! Sanden ar kritvit och du kan njuta till max! Dar spenderade vi dagen pa julafton. Pa kvallen mos vi med massa god mat och trevligt sallskap, super fina julklappar! Tusen tack till alla som forgyllde min dag. Sarskilt mamma och pappa!

Dagen fore jul sa akte jag, erika, emilia och vanessa och elefant trekka! Det var verkligen kul, jag och erika skrattade nastan hela vagen. Som vanligt med oss :) Det var riktigt kul och en upplevelse man aldrig kommer glomma. En till sak.. Jag har hallt i en krokodil! Fy vad haftigt det var. Den var verkligen sot, en liten en! Jatte roligt hud, typ som gummi och fisk!

Idag pa juldagen akte jag, emilia och vanessa och dok! UNDERBART! Trodde inte jag skulle fa gora det sa snart igen. Alskar, alskar, alskar det! Det ar verkligen harligt att aka runt som en fisk bland alla andra fiskar och se allt under vattnet. Vi gick ner pa ca 10 m djup! Haftiga korallrev!

Det kanns verkligen sa kul att fa gora sadant och ha en massa minnen med alla man tycker om! Kommer droja lange tills jag far se dem igen nu efter dem aker.. Iallafall, jag ar sa glad! Har haft super bra dagar. Ikvall ska vi pa full moon party, och HALLA IHOP! Dar ska vi ha super trevligt pa denna juldag. Saknar alla slaktingar och vanner hemma, sarskilt nu kring jul!

Jag och Erika pa elefanten, sa fin!

Jag haller i krokodilen, skit tung!

Pa elefanten!

Vanessa, emilia och jag ska dyka!

Innan dykning!

Peelar ryggar pa haad rin beach

Klarpeelade.

Solar i den vitVITA sanden pa haadrin!

Erika, jag och vanessa i vagorna, underbaaart!

Tjejer innan utgang!

Alsklingen bygger sandslott!

FULL MOON PARTY

Forst svar pa tva fragor.. Var vi mellanlandade ; vi mellanlandade inte utan akte med thaiair hela vagen fram. Vad vi tog for sprutor; jag tror micke tog tvinrix och polio nummer 5. Jag tog sprutor for lange sedan nar jag var i thailand som fortfarande holl i sig.

Koh phangan ar verkligen sa fint. Det ar stallet som jag och Micke tycker om mest hittills! Stranden ar verkligen kritvit med klarblatt vatten, har aldrig sett sadan fin strand. Vagorna ar jatte stora och underbara att bada i! Sedan ar det ju ett STORT plus att tjejerna ar har.

Jag, Vanessa och Micke var pa haadrin beach och badade och solade for nagon dag sedan. Vi peelade oss med sand, spelade fotboll pa stranden och badade i vagorna. Riktigt roligt!

Igar var vi ut pa full moon party. Borjan av kvallen var jatte rolig och det var sa himla mycket folk efter stranden dar partyt var! Vi forfestade och Vanessa, Erika och Emilia med nagra andra tjejer fran sverige och nagra killar fran canada. Vi malade oss med glowpaint sa vi skulle lysa i morkret och det gjorde vi ocksa! Vi dansade, drack och traffade massor av folk. Men slutet av kvallen blev inte lika kul.. Jag tappade bort alla.. Erica, Vanessa och Micke. Plus att jag tappade bort min mobil! Men man ska nog inte forvanta sig sa mycket mer fran en sadan kvall med sa mycket folk.. Vi kom hem tidigt pa morgonen nar jag antligen hade hittat vanessa och erica, och efter det har vi typ sovit hela dagen! Annars ar allting jatte bra har, men ar ledsen over mobilen.. Hoppas allting ar bra dar hemma! Snart ar det jul :) Vi ska forsoka hitta oss ett julbord har borta. God jul allihopa!

stranden!

Fixning innan utgang igar, micke borjar komma in i tjejganget.

Micke, jag, erika och vanessa

finaste!

micke hoppar eldhopprep!

Resten av bilderna kommer pa facebook!

KOH PHANGAN LEVERERAR JA!

Kom precis hem från en galen utekväll med allihopa! Dvs. Erika, Emilia, Vanessa och Micke! Vi träffade massor av trevligt folk. Vi dansade massor på stranden, blev utklädda i massa saker som lyser i mörker, som glowsticks, glow-sunglasses, glowhats (typ som kepsar) och bodypainting. Ja, sånt är det överallt här! Men ikväll var så jäkla kuuuul, men vad annars när man har pojkvän och bästa vänner med sig på party i thailand? Tror ni jag är lycklig eller? Var bara tvungen att nämna det en gång till! :) Till och med galnare än phiphi island, fastän man inte trodde att det fanns! Så jäkla kul!

Micke har precis slocknat i sängen och imorgon ska han och spela med ett engelskt fotbollslag, vi tjejer ska dit och hejja! Dem vinner pengar om de vinner denna match! Ska bli spännande :)

GODNATT!

Här kommer lite bilder från ikväll;

Jag med glow sunglasses!

Erika, Vanessa, jag och Micke med varsin bucket för 25 svenska kr.

Micke och en australiensare! (micke är ju inte så lite neger....)

Vanessa, jag, erica och två australiensare!

Jag, Erica och någon. Micke och dem där bakom!

Vanessa, micke, chad och erica dansar!

Jag och emilia!

KOH PHANGAN

Igår åkte vi till Koh phangan, som verkar vara en riktigt fin ö. Om man vill ha fest, så är det definitivt hit man ska! Jag och Micke bor i en superfin bungalow vid stranden som är nyrenoverad. Känns riktigt fräscht och när vi kom hit hade dem precis gjort i ordning den till oss. Allt är fint, rummet med klinkersgolv och samma med toan.

Vi har dessutom gratis internet på våran bärbara på hotellrummet i två veckor, så det känns verkligen som hemma nu! Kommer ha tillgång till internet hela tiden och vi kan tanka hem filmer och serier förfullt!

Erika, Vanessa och Emilia bor ungefär en kilometer här ifrån, så det är lätt att gå dit. Igår låg vi alla nere vid deras strand och surrade hela dagen (dock var vädret mulet) fast det tycker jag och Micke bara är skönt. Inte dem antar jag, som vill bli bruna! Så vi hoppas på bättre väder till imorgon :)

Ikväll ska vi kanske gå ut på haad rin beach där all fest är. Annars kanske vi bara äter någon god middag och går och shoppar! Om 2 dagar har jag och Micke varit här i tre månader, kan inte fatta att tiden har gått så fort!

Nu ska vi gå över till tjejerna och äta någon god middag! Kram

Jag och Erika med två shemales!

Erika, Vanessa, Micke och jag!

Daaans!

Min älskling!

Jag och Vanessa snorklar lite i poolen!

SOL OCH BAD

Hej allihopa!
Mycket har hant sedan sist, TJEJERNA HAR KOMMIT! Jag ar sa glad, forstar ni hur kul det var att se dem efter 3 manader utan att ses eller prata i telefon?! Riktigt kramkalas kan man saga! Det ar da man vet att man har akta vanskap ifall allting ar precis som det var innan man lamnade varande sist efter sadan lang tid. Ingenting ar forandrat, saklart, men det visste jag.

Vi har haft sa himla mycket att prata om och jag kan inte forsta att dem ar har! Pa dagarna chillar vi vid poolen eller myser i havet. Igar kvall var vi ut har i koh samui och det var galet! Hur mycket folk som hellst och hur manga klubbar som hellst. Jag hade sa himla kul med mina basta vanner och min fina pojkvan vid min sida, kandes som att ingenting kunde bli battre.

Men Emilia, Vanessa och Micke akte hem lite tidigare an mig och Erica. Efter det sa dansade vi massor pa en nattklubb och mitt i allt det roliga kande vi hur vi inte kunde andas langre. Vi upptackte det precis samtidigt och kollade pa varandra i panik och hostade.  Vi vande oss om och upptackte att alla fran klubben rusade ut i panik, sa vi tog varandras hand skitradda och sprang! Vi sprang sa langt vi kunde fran klubben for vi trodde det var en bomb, som alla andra. Men nar vi vagade ga tillbaka mot klubben visade det sig att det var nagon idiot som hade kastat ut en pepparspraybomb!

Nu gar min tid ut vid datorn sa ni far hora mer sedan! Puss och kram.

Utsikten fran varat bord pa stranden pa Mickes fodelsedag.

Stranden utanfor oss. Valdigt lugn!

Magic buddah garden, jatte mysig!

Elefanter, sa sota!

Mys med tigerbebis! Sa sooot!

Mys med leopard!

vi sag en mummifierad munk.

Stranden pa koh samui

UPPLEVELSER

Ah jag har haft en underbar tid pa Koh samui, gjort mycket oforglomliga saker!
Vi har sett olika sevardigheter, varit pa tigertempel, klappat elefanter, kramats med en tiger-unge (ah, jag dog ju nastan sa sot den var!) kramats med en stor tiger (hehe), gatt i en buddha tradgard som var riktigt haftig och sett otroligt fina strander. RIKTIGA UPPLEVELSER! Det verkar inte finnas nagot slut pa det fantastiska med thailand.

Jag har dock inga bilder nu, men hall utkik! Dem kommer upp sa fort som mojligt! Imorgon ska vi nog aka till ett vattenfall eller pa nagon slags show som det finns massvis av har. Det ska bli spannande :)

Saknar alla dar hemma jatte mycket bara, men annars ar det mesta super :) Puss och kram!

KOH SAMUI

Nu har vi varit i Koh samui i ca en vecka och vi har en vecka kvar (som tur ar) for vadret har varit riktigt skit, sa vi har inte fatt nagon chans att se oss omkring! Vi har dock kollat runt pa lappar osv och sett att det finns en hel del att gora har. Det finns otroligt fina strander som vi absolut ska inviga IMORGON forhoppningsvis! Vadret har borjat klarna upp nu, vi hade nagra fina timmar pa morgon, men jag hann inte ut annat an att kopa morgonfika till gubben (eftersom han fyller ar idag) GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!

Ikvall ska jag ta med honom ut pa en kand restaurang har som heter "elephant village", dricka lite vin och mysa ordentligt! Efter det blir det att aka ut pa nagot fest stalle har pa on.

Annars har vi tankt gora nagra saker av foljande (det vi hinner) titta pa nagot vattenfall, titta pa sevardigheter, ga pa krokodilshow/krokodilfarm, apshow, elephant trekking, go cart, tjurfaktning och tuppfaktning. (nagra av de saker som finns att gora)

Det vi hunnit se ar fint och maten ar otroligt god! (basta mat hittills) Men som sagt, vi har inte sett mycket an. Vi har bara hunnit till tre restauranger och inget mer. Nu hoppas vi pa bra vader, men jag kanner pa mig att det kommer imorgon! :)

Vi bor i en liten bungalow pa stranden med mysig toalett, sminkbord, stor sang, flakt, som ar SUPER MYSIG! Vi har en hangmatta pa bron som ar underbar att lagga sig i och lasa en bok. Sa innan jag avslutar far ni en bild lite bilder pa hur vi bor har borta! KRAM

Toalett

Inne

Sangen

Stugan utifran

Jag i hangmattan :)

FODELSEDAG

Nu ar vi tillbaka i Thailand, vi hamnade dock inte dar vi skulle. Men fortfarande, myggor, myggbett, odlor i taken, grodor som later, aven allt vackert. Ja, you name it. Everyting is still the same!

Jag var beredd pa att spendera min fodelsedag pa buss,flyg och bat, aka fran Kuala lumpur till Koh samui.

Jag vaknade av att micke sjong "ja ma hon leva" och sa fick jag jatte fina presenter! En dress som jag alskar, ett balte och en bors som jag onskat mig. Vi akte fran Kuala lumpur 13.30 och var framme 13.30 (pga av tidsskillnaderna) lite skumt.. Efter det fick vi transfer till Krabi for att sedan aka till surat thani, och sedan till fargan som skulle ga till koh samui. Istallet hamnade vi bara i surat thani, for fargan var installd pga daligt vader! Men vi tror att han inte orkade kora oss for att det var sa lite folk som skulle aka dit ikvall.
Sa istallet far vi aka imorgon!

Sa nu sitter vi pa ett jatte fint hotell i en fin stad i thailand, kostade endast 40 kr per natt, sa jag ar otroligt imponerad! Riktigt fint hotell. Kandes faktiskt lite skonare att fa fira sin fodelsedag har med gubben och nagra ol, istallet for att sitta pa en bat hela natten.

Annars saknar jag faktiskt kuala lumpur lite, men samtidigt ruggigt harligt att vara tillbaka i eftersaknade Thailand. Jag har lite svart att bestamma mig, jag alskar dem bada :) Jag vet iallafall att jag nagon gang vill aka tillbaka till Kuala lumpur !

Jag ar iallafall jatte nojd med min dag! Super fint uppvaktande, manga som har kommit ihag mig dar hemifran ocksa! Tusen tack till mamma, pappa, farmor och farfar ocksa som jag fick stora gratulationer ifran.