JÄVLA SKIT

HÄR DELAR JAG MED MIN LITE AV MIN SKITPSYKOLOGI
SOM JAG FÖRSÖKER FÅ IN I SKALLEN.
JAG HATAR DEN, FATTAR INTE ORDEN, FATTAR INGET.
KAN INTE KONCETRERA MIG. BLIR SÅ JÄVLA HELVETES ARG!
MÅSTE LÄSA OM MENINGARNA OM OCH OM IGEN.. FAN.
OCH JA, jag ska svara på era frågor när jag är nog jävla less på detta!

En andra typ är att en och samma roll innehåller oförenliga förväntningar. Den tredje typen innebär att rollinnehavaren har förväntningar på sin roll som inte är förenliga med omgivningens förväntningar. En fjärde typ av rollkonflikt föreligger när man inte tycker att man lyckas leva upp till de förväntningar som finns på rollen, fast man försöker.

OCH HÄR MINA VÄNNER HAR NI LITE FRÅGOR
ATT FUNDERA PÅ HMMMMMM, JÄTTELÄTT..JO

1. Vad är en formell respektive informell ledare?
2. Vad är skillnaden mellan en instrumentell och en emotionell ledare?
3. Vad innebär att attityden är ambivalent?
4. Beskriv den demokratiske-auktoritäre-respektive låt-gåledaren.

Varför valde jag det här jävla psykiska ämnet, jävla fan.
OCH B HAR JAG OCKSÅ VALT!
Jag ska fan inte bli någon jävla psykologhelvete.
OCH JAG SÄGER DÅ DET, DET ÄR INTE LÄTT.
Jag hade fan pluggat som ett arsel till det första psykologiprovet,
men INTE FAN HJÄLPTE DET NEJ. Fick ändå bara G? G?
Det har jag fan inte fått på ett enda prov,
uppgift eller någonting sedan jag jävla började gymnasiet.
Har aldrig nöjt mig med G.
Det känns så meningslöst, vill bara gråta.


ARG HELENA.


Åsikter
Postat av: Anonym

formell ledare: anställd, har fått som uppdrag o leda en grupp. Informell ledare: någon som tar på sig uppgiften som ledadre, ex i ett kompisgäng, grupparbete osv. Instrumentiell ledare; intresserar sig för det mätbara resultatet, typ att gruppen presterar goda resultat. Emotionell ledare; fokus ligger på att gruppen mår bra. 3an vet jag ej. demokratisk ledare: bestämmer tillsammans med gruppen. Auktoritär ledare: enfaldig, bestämmer allt och tar inte hänsyn till gruppen. låt-gå-ledarn; bryg sig inte i vad gruppen gör/presterar, dom får göra som dom vill. En lam snubbe helt enkelt. (tänk dålig vikarie^^)

2009-11-19 @ 18:12:50
Postat av: clara

taskigt sätt att framföra frågorna på av psykologi läraren, till och med jag på universitetsnivå brukar ha en aning mer förståeliga frågor.. förstår om du inte fattar när du/ni får så svåra formuleringar! hoppas du klarar det :) ps. brukar kika in i din blogg ibland, i like it ;) haha:D

2009-11-20 @ 16:18:54
URL: http://clarawiktorsson.blogspot.com

Varsogod och skriv

Du heter?
Kom ihåg mig?

Epost: (publiceras ej)

URL/Skriv gärna ner din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0