VAD ÄR DET MED MIG OCH MORGONROCKAR?




Haha jag kom nyss på en rolig sak när mamma nämnde det..

Mamma - Helena? Ska du ha kvar båda dem här morgonrockarna i badrummet?
Jag - Men ja!
Mamma - Men vad ska du med två till? Och båda är vita.
Jag - Men den ena har man ju inte när man är blöt! Den har man när man är kall och fryser bara (den är av flis)

Mamma - Öhh okej. (fattar inget)

Jag - Och tillexempel den här (så plockar jag fram en tredje morgonrock som är röd och av sammet) den har man när man ska sova.
Mamma ser ut som ett frågetecken
Mamma - Okej? öh..
Jag - (plockar fram ännu en till morgonrock som är av siden) och den här..
Mamma - VA? HUR GÅR DET TILL?
Jag - Ja men den här, den har man typ när man ska vara mysig.

Ja hon såg ut som att hon aldrig hade sett något liknande, men ni förstår vad jag menar va?:)
Jag menar, inte vill man ju gå blöt in i en morgon rock av varken siden, sammet eller flis. SÄRSKILT INTE FLIS! Då ska det ju vara typ "handuksmaterial" Och när man vill krypa ner i någon mysigt tar man på sig något i siden, vill man lägga sig i sängen och typ se på tv och inte ids nå kläder vill man ha sammet och flis vill man ha på morgonen att gå omkring i när man är frusen. Håller ni med? ;)


Siden                                               Sammet


Flis                                        Handuksmaterial


Åsikter

Varsogod och skriv

Du heter?
Kom ihåg mig?

Epost: (publiceras ej)

URL/Skriv gärna ner din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0