En mer intressant skola

V sov över här igår. Vid det här laget skulle jag kanske kalla det, att hon har börjat bo här :) Nu när mamma är borta i Afrika så är det riktigt skönt att inte behöva sova helt själv. Vi satt ute och rökte cigg efter cigg, jag som inte ens brukar röka. Sedan gick vi och lade oss och pratade typ till två någon gång. På morgonen funkade dock inte internet, så jag har inte kunnat blogga något till er. Jag har dessutom haft en lång och tråkig dag i skolan.
       

Ett par tips för er som har en tråkig dag på skolan, eller snarare är super less.

- Ta tag i skolan, gör allt ni kan. Faktiskt så gör det saken bättre än att bara sitta i en soffa och skolka, där får man ingen motivering.

- Ha alltid med de böcker som du behöver, så att du inte behöver komma till lektionerna tomhänt. Så vill man ju inte gå också finner man ännu en anledning till att skippa det.

- Sök dig till dina vänner. Gå med vänner och ät, var med dem på rasterna, hitta kanske på något roligt, som att gå och ta en fika (om ni har en lång rast) Prata om saker som ni tycker är intressanta och kanske kolla lite på någon snygging, om det finns någon du gillar. Detta gör skolan betydligt roligare.

Efter allt detta så lovar jag att du kommer vara super nöjd och dessutom gå ut med hyffsade betyg, som du själv har förtjänat. Visst är det jobbigt att komma igång, allt som har med skolan att göra är ju jobbigt. Men det blir inte roligare såvida du inte gör det intressant, på något sätt.

XoXo
/H

Åsikter
Postat av: cecilia

vad söt du är helle :)

2009-02-10 @ 19:04:26
URL: http://ceciliaprecious.blogg.se/

Varsogod och skriv

Du heter?
Kom ihåg mig?

Epost: (publiceras ej)

URL/Skriv gärna ner din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0