Be my valentine

Eftersom att det är alla hjärtans dag idag, så tänkte jag dra till med ett rejält inlägg om kärlek.

Kärlek är nästan omöjligt att beskriva. Att träffa någon som man tycker om och som tycker om en själv så mycket att man vill dela all sin tid tillsammans är en dröm för många.
Känslan och upplevelsen är olika för olika personer och kan variera från var gång man blir kär.

Det finns många olika slags kärlek. Föremålet för ens kärlek behöver inte vara en annan person, du kan älska en hund eller katt precis lika mycket som en människa. Många älskar även sina föräldrar och syskon väldigt mycket. För många innebär kärlek det de känner för en annan person. För en del pirrar det i hela kroppen bara de tänker på personen de är kär i, några blir konstant rusiga och varma, vissa blir mest nervösa och kallsvettas medan andra blir energiska. En del känner en stilla känsla i magen eller bröstet, vissa kan inte sluta tänka på personen i fråga medan andra känner allt detta på en gång.

Det kan vara svårt att veta om du verkligen är kär. Kanske är du förälskad, bara lite intresserad eller kanske mest tänd. Ena dagen kan du känna dig förälskad i en person för att nästa dag vara jätteförälskad i en annan. Är det då kärlek?

Många tycker att kärlek är först när man känner varandra väl och accepterar varandras bra och dåliga sidor medan andra tror på kärlek vid första ögonkastet. Vad som är kärlek eller inte kan bara du själv avgöra.



Kärlek leder också i vissa fall till ett krossat hjärta, i början känns det självklart väldigt jobbigt men det är tillslut någonting som vi alla kommer över.



I denna text är det nog många av er som känner igen, för alla av oss har någongång kännt det. Jag är så lycklig att jag har min Mikael och jag kommer att tänka på han hela dagen, synd bara att jag inte får spendera den med honom ;-*


Åsikter
Postat av: elli

bra skriver helle : )

2009-02-14 @ 19:48:10

Varsogod och skriv

Du heter?
Kom ihåg mig?

Epost: (publiceras ej)

URL/Skriv gärna ner din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0