JAG HAR DÅ MIN SEMLA

Ikväll ska jag vara med min semla!
Han ska få hjälpa mig lite med kemin ;)

Svar till Sara:

Jag har skrivit det förut här i bloggen, varför jag läser kemin på komvux. Men jag kan skriva det igen. Jag kom på efter jul nu i år att jag behöver NKb för att läsa till barnmorska, och NK b kurserna började redan efter sommarn så jag hade ju missat en hel termin. Det är svårt att ta igen eftersom det är så mycket labbar. Då gjorde de undantag så att jag fick läsa biologin och det dem har kvar på I-valen i skolan som vanligt och kemin som jag missade förra terminen, läser jag med komvux. Detta gick bara för att allting stämde jättebra in på mitt schema, alla lektioner med komvux var på mina håltimmar. Sedan pratar bara mina två lärare ihop sig om betyg:)

Anledningen varför jag hade så brottom med att bli klar med NKb efter gymnasiet är för att jag och min pojkvän flyttar till göteborg under sommaren och då ska jag börja plugga direkt till barnmorska! :)


Åsikter
Postat av: Sara

Men vad bra att det kunde lösa sig på det sättet :)

Och jag tror du kommer bli en utmärkt barnmorska!

Kommer du fortsätta blogga även när du och killen flyttat ner och när dom nya studierna börjar? Vore kul att se hur det är att plugga på annan mark i en helt ny stad dessutom :)

Tack för en bra och inspirerande blogg!

2010-02-17 @ 14:13:57
Postat av: Felicia W

men måste man inte läsa till sjuksköterska först innan man kan läsa till barnmorska? :) Och typ jobba däremellan? :)

2010-02-18 @ 17:36:19
Postat av: Helena

Jo det måste man :) Alltså plugga till sjuksköterska, men tror inte man behöver jobba emellan. Fast det kan ju vara skönt :)

2010-02-18 @ 21:27:38
Postat av: Anonym

okej :) jag tror man var tvungen det, för en kompis storasyster läser till barnmorska just nu och har för mig att hon var tvungen jobba i 12 månader innan hon fick börja läsa till barnmorska, men är inte säker! :) hoppas du kommer trivas som det iallafall =)

2010-02-19 @ 10:09:18

Varsogod och skriv

Du heter?
Kom ihåg mig?

Epost: (publiceras ej)

URL/Skriv gärna ner din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0