KANSKE JAG HAR TUR..

Istället för att se en film så ska jag testa mig på det där paradise hotel, som alla snacka så mycket om! Kanske kan bli en ny hobby för mig om kvällarna innan jag ska sova :) Somnar till det då antar jag, för jag är såå trött.

Förrästen så har det hänt en jävligt bra sak! Jag fick nyligen veta att man måste gå NK b för den högskola jag vill gå sedan, efter gymnasiet. Jag blev helt krossad, eftersom att jag och Micke ska flytta den 18nde. Kan ju inte plugga BARA NK b då, där i göteborg. För då får jag inget studiebidrag, utan du måste ju plugga på heltid för det- Och jag måste ju lixom försörja mig.

Det var helt omöjligt att få hoppa på en termins kurs på min skola, för det tar ett helt år att läsa kursen där och man får inte ta igen i snabbt tempo pga alla labbar. Så då var det lixom att välja mellan - Flytta till Göteborg, hoppas på att få ett jobb och plugga NKb ett halvår för att sedan börja högskolan efter jul, eller, plugga NKb plus massa onödiga ämnen som jag inte behöver. Och vem vill det?

Nåväl, nu har jag iaf pratat med Komvux här i Boden och det verkar som att det kanske löser sig. De kunde kanske göra undantag. Det var okej för dem och deras rektor, de var bara tvugna att komma överens med min skola. Det är perfekt. 4 timmars lektioner på fredagar. På fredagar i min skola har jag bara en lektion på morgon från 8.20 till 9.40, och det är verkligen perfekt. För NKb:n börjar klockan 10 på Fredagar. PERFEKT?! Så jag hoppas verkligen på detta. Det lär ju bli jobbigt.. Eftersom att det är en intensivkurs på 11 veckor, som man egentligen läser på ett år.

Håll tummarna! ;)

Åsikter
Postat av: Lisa

Hoppas det går bra för dig och lycka till :)

2010-01-19 @ 14:06:33

Varsogod och skriv

Du heter?
Kom ihåg mig?

Epost: (publiceras ej)

URL/Skriv gärna ner din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0