ABORT

Sitter på skolan nu, ska påbörja ett arbete om abort.
Hade även velat skriva om det ökade drogmissbruket
men kände att det andra kändes mer intressant.
Få se lite statistik och sådant!

Dock känns det enklare att disskutera om drogmissbruk,
vet inte riktigt vad jag ska säga om abort?
Jag tycker lixom att man ska få göra det ifall att en olycka inträffar.
Sedan finns det ju endel som är mer eller mindre
ansvariga när det kommer till att använda skydd,
men det är ju en annan fråga..

Endel kan helt enkelt inte ta hand om barn och
då tycker jag inte att de borde skaffa några heller!
Vi får se vad jag kan klura ut :)

Imorgon fyller min bästa vän 18! :)


Åsikter
Postat av: Britta

Jag måste bara säga en grej.

Många kan tycka att abort är egoistiskt, dvs att man tänker på sig själv och inte på barnet.

Däremot så tycker jag att om man tex inte har inkomst, fast bostad eller pojkvän etc - dvs att man känner att man inte kan ge barnet en trygg uppväxt - så skulle det vara mer egoistiskt att behålla det. Eftersom en trygg uppväxt borde vara prio ett för att man ska skaffa barn.



Sen så görs det olika typer av aborter beroende på hur gammalt barnet/fostret är.. Man skulle inte göra ngt som skadar eller gör illa fostret, utan tex vid skrapning så har inte fostret utvceklats till en "människa" än, ungefär.



Sen så är det hemskt att "dagen efter piller" och aborter missbrukas istället för att använda kondomer..

Men känner man att man inte vill ha barnet, så bör man för barnets skull(framförallt) göra en abort.



Jag hade kunnat skriva hur mycket somhelst om det här eftersom vi har hållit på med det i skolan och det är sjukt intressant : )

men lycka till nu, det kommer gå skitbra!

2010-05-03 @ 23:30:27
URL: http://sixth.blogg.se/

Varsogod och skriv

Du heter?
Kom ihåg mig?

Epost: (publiceras ej)

URL/Skriv gärna ner din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0