HAIRSTUFF

Ska besvara en fråga som jag har fått.
Hur jag har gått ifrån mörkbrunt hår till blondt?

Jag har slingat håret. Jag började med att slinga till en ljusare brun nyans och sedan bara lägga fler slingor. Denna gång har jag bara användt mig av slinghetta, men jag har tidigare även använt mig av folie-slingor. (Har gått från mörk till blond fler gånger) Måste säga att mitt hår tål det mesta, för det har varit med om mycket på sistone.. Men bästa sättet att gå från mörkt till ljust är att ha tålamod och slinga så att man tar sig ett snäpp ljusare varje gång. Däremot skulle jag aldrig hel-bleka håret, för det första så tycker jag inte det är ett dugg snyggt att typ ha vitt hår (inget illa menat) men jag tycker att det ska se naturligt ut. För det andra så sliter det så grymt mycket på hela håret. Så det är vad du kan göra :) Man kan även gå till frissan och slinga om man är osäker på att göra hemma. Men det kostar väldigt mycket pengar, ca 900 kr.


Mörkblondt Februari.


Mörkblondt slutet av April


Mellanblond nu Maj. Nu har även Fanny stoppat på extansions
på mig, så nu fick ni se dem :)

Har slingat håret ca 4 ggr med värdens bästa färg!
Blonde slingmedel, 4-6 nyanser.



Åsikter
Postat av: Amanda

Hej jag har jätte mörkbrunt hår nu och jag vill ha mellanbrunt med ljusa slingor, har du något tips på hur jag ska börja?:) är så himla rädd att få oranget hår!:p

2010-05-28 @ 13:15:57
URL: http://amaanndaaa.blogg.se/
Postat av: snooki

jag följer dina råd med hetta och kör på blont i sommar! :) blondie och hårförlängning here i come! ;)

2010-06-01 @ 19:14:10
URL: http://darlis.blogg.se/

Varsogod och skriv

Du heter?
Kom ihåg mig?

Epost: (publiceras ej)

URL/Skriv gärna ner din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0