KUALA LUMPUR

Tankte ge er en snabb uppdatering ifran Kuala lumpur!
Forst och framst sa gar de inte att na oss pa vara mobiler,
for varken det svenska eller thailanska simkortet fungerar har.
Sa om ni skriver nagonting sa svarar vi safort vi ar tillbaka i Thailand igen.

Vadret ar hyfsat bra, molnigt och regnskur nagon gang da och da. Men ibland kikar solen fram! :) Vi har upptackt att det finns sa sjukt mycket att gora i Kuala lumpur sa vi kanske stannar har i tva veckor. Det finns aquapark, tivoli, birdpark, aquarium, shopping mer an jag sett i hela mitt liv, tempel, kyrkor, mosquer, zoo, planetarium osv. De har ocksa Pizzahut, mcdonalds och burgerking. Sa hur lyckliga tror ni inte att vi ar? Vi har tjockat i oss hur mycket mat som hellst. Men snart ska vi borja testa den malaysiska maten, har vi bestamt.

De dagarna som vi har varit har, har vi shoppat mer an nagonsin forr! Man skulle kunna sysselsatta sig i en manad bara av att ga runt och shoppa pa alla stallerna! Allting ar sa STORT! Vi bor i chinatown, dar det finns en hel kvallsmarknad dar man kan shoppa, plus 3 kopcenter (kopcentrumen har kan ni gangra smedjan med 30 typ)
Nar man gar in i kopcentrumen sa spelas jullatar overallt och de har granar och tomtemossor och sadant typ overallt, kanns verkligen konstigt! Kan inte forsta att det ar jul snart, i den har varmen! :)

Annars sa ar det ju en helt annan kultur har, i stort sett alla ar muslimer. Darfor behover man verkligen tanka pa t.ex. vad man har pa sig for klader, for att visa respekt. Darav blir det mycket langklanning, shorts, saronger och koftor (VARMT!) for mig.

Man tar sig overallt i staden med pendeltag, vilket ar skitenkelt! Det finns ungefar 4 stora stader i Kuala lumpur, och vi har varit i tre. Det fjarde ska vi aka till nagon dag och se KCL towers! Det blir riktigt haftigt!
Vi kanner bada tva att vi vill leva lite storstadsliv ett tag, sa mest troligt stannar vi bara har. Annars aker vi ut till nagon o i narheten eller ner till Singapore.

Jag kommer inte att uppdatera ofta, for det ar inte min hogsta prioritering under dessa tva veckor. Det ar sa himla mycket vi vill hinna gora! Och nar vi kommer hem pa kvallarna ar vi helt slut, for det ar sa mycket vi har gjort under dagen. Vi ar ju inte direkt vana att ha sprungit runt overallt en hel dag, efter Koh lanta (den lugnaste on du kan befinna dig pa)

Det ar verkligen kul att fa se olika sorters stallen, och jag trivs jatte bra i Kuala lumpur! Allting ar sa himla billigt. Biljetten till taget kosar ungefar 3 kr, mcdonalds mat 12 kr, vanlig mat 5 till 10 kr, vill du ha nagot lyxigt typ en stek sa far du lagga ut ungefar 20 kr. Boende betalar vi 55 kr per natt, pa ett hotell centralt i chinatown med ac, tv, dusch, toa, garderob och bed. Sa vi ar helt klart nojda med priserna! Shoppingen ar ocksa SJUKT billig. Losogonfransar 2 for 10 kr, skor ca 80 kr (finns billigare och dyrare ocksa saklart), klanningar ca 60 kr, tshirts ca 60 kr, klippning ca 30 kr, ja osv! Ruggigt bra med billig mat och boende iallafall! VI TRIVS =)

Oj,
det blev inte sa kort sag jag nu.
Vi hors snart igen,
nar jag kan anvanda varan egen dator
igen sa ska ni fa massor av bilder!
Hoppas allt ar bra, kram!


Åsikter
Postat av: Kritina PERSSON

Ha, ha, ha, jag skrattade när jag såg hur mycket du skrivit fast du skulle skriva lite. Lite typiskt dig va????+ Så roligt att läsa och så bra skrivet. Många kramar från mamsen

2010-11-21 @ 15:21:50

Varsogod och skriv

Du heter?
Kom ihåg mig?

Epost: (publiceras ej)

URL/Skriv gärna ner din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0