PHIPHI ISLAND VAR SA BRA!

Phiphi island var riktigt awesome! Jag och Micke firade varan tre ars dag dar. Vi at riktigt gott, shoppade lite osv. Vi trodde allting skulle vara mycket dyrare pa phiphi an lanta, men sa var det inte! Mat och dryck var billigare, shopping var billigare. Det enda som var dyrare var boende! Det kostade mer an dubbelt sa mycket an pa lanta. Allt annat var dock som en drom! Phi phi var helt galet, jag vill definitivt aka tillbaka dit nagon gang. Hela staden var full av barer, men framst av allt pa stranden var det fest sa det bara sjong om det! Senaste gangen jag upplevde detta drag var pa studenresan. Galet! Nagot som verkligen var intressant var att ga pa en sadan klubb som ett par. Jag och Micke har ju aldrig direkt gatt ut bara vi tva forut(iallafall inte pa ett sadant stalle), sa man fick se det fran ett helt annat perspektiv! Vi hade sa himla kul och i slutet av kvallen dansade vi upp dansgolvet som bara f*n!

I b๖rjan av kvallen sag vi massor av apor, och jag fick halla i dem! antligen! Den var sa satans sot och for och klattrade runt pa mig. Vi spelade biljard och allting var super trevligt.

Och nu da, for att komma till det basta med hela helgen. Jag fick i present av mamma, pappa och Micke (f๖r att vi firade 3 ar) att aka ut och dyka (!!) Det ar nagonting jag har velat g๖ra hela livet, men aldrig fatt tillfalle till att g๖ra.

ah, jag ar sa hemskt tacksam att jag fick den presenten, f๖r det var det basta jag nagonsin gjort! Jag ar helt foralskad i att dyka, vill aka ut igen igen igen!! Vi hade en guide med oss, han kom fran England. Riktigt duktig var han, om nagonting gick fel var han alltid dar och tog hand om en. Det var jag och Micke och ett till par som d๖k med honom, vi var nere pa 12 meters djup (SA HAFTIGT!) Vi var ute en dag, vi fick tva dyk. Det f๖rsta dyket fick vi lara oss hur man gjorde osv, da var jag sa osaker och fick panik lite da och da, for det gjorde sa ont i orona osv!

Andra dyket fick vi klara oss mycket sjalva! Det gick mycket battre! Under det dyket, (NU KOMMER DET BASTA!) sag vi en haj och jag rorde i den (!!) VILL GึORA OM DET NU! Vet ni hur coolt det var? Jag akte runt dar nere bland alla fiskar och gjorde massa volter och kullerbyttor i vattnet! hihi. Sa om ni inte har dykt, GOR DET! Jag ar helt hysterisk for att det var sa underbart och jag vet att jag nagon gang kommer att gora om det. Under lunchen akte vi aven till Maya bay, och det var ocksa haftigt. For ni vet val vad som spelades in dar? THE BEACH ;-) Super fin strand! Kritvit sand.

Nu ar den underbara helgen slut, men man far se det sahar; det blev verkligen fina minnen, som alltid kommer att sitta kvar i hjartat!


Vi med apan


Biljard pa en bar


Malde oss med lite bodypaint!


"the beach"


DYKNING, innan vi hoppade i andra gangen.


Pavag hem fran dykning.

 


Åsikter
Postat av: Vanessa

Åh vad avis jag är nu!!!! Vill också!!! :D Fan vad kul! :)puss

2010-11-07 @ 21:38:16
URL: http://vanessanord.blogg.se/
Postat av: Thomas

Ruggigt kul med dykning! Saknar det massa.

Har dock aldrig dykt utanför Phi Phi... den enda dykningen jag gjort i Thailand är utanför Koh Tao.

Så helt klart avis på er...

2010-11-09 @ 01:03:12
Postat av: Mia Kauppinen

Åh vilken mysig blogg du har Helle! och ni verkar ha superkul!:) Ha en trevlig resa! Kram

2010-11-10 @ 15:54:01

Varsogod och skriv

Du heter?
Kom ihåg mig?

Epost: (publiceras ej)

URL/Skriv gärna ner din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0