HALLOWEEN PÅ KOH LANTA

Hejsan, var ett tag sedan sist! Antingen har vi varit upptagna med annat eller så har det spöregnat för mycket för att ta sig till ett ställe med internet.

Jag har verkligen fått någonting för soppa! Helt sjukt, jag har aldrig tyckt om soppa. Men i början av vår semester här fick jag bara någonting för mig och sa "gud vad sugen jag är på soppa", efter det har jag älskat soppa, särskilt den thailändska starka! :)

Annars vad gäller mat så är vi båda så otroligt sugna på svensk mat. Finns massor av mat som man saknar FÖR mycket! Vi satt och önskade för någon dag sedan att vi bara kunde teleportera oss hem för några timmar, så vi fick äta allt det där vi var sugna på. Bland annat pizza, Annikas enchiladas och korvstroganoff, max mat (hehe)

I Lördags spenderade vi våran halloween först på round house där vi åt grill-buffé och drack bål med en massa svenskar, otroligt mycket svenskar finns det tydligen här! Vi åkte sedan vidare till en pub vid namn Korner, där det var lite mer drag. Vi stannade inte så länge innan vi åkte till ytterligare en bar, där det var riktigt kul. Stället hette Irie och vi mötte Miami och Bee. Bee var en jätte söt tjej, vi kom super bra överens! Fick dock en stor chock när hon berättade att hon var 35 år gammal, såg mycket yngre ut! Hade aldrig kunnat tro. På Irie drack vi iallafall lite öl, lyssnade på live musik, dansade och pratade. Det blev en jätte trevligt kväll som slutade kring fyra någon gång.

Har varit sjuk nu i några dagar, så försöker att krya på mig. Dagarna framöver kommer vi nog spendera vid pool eller med planering av Malaysia resan. Vi har även haft funderingar kring att åka ut till Phiphi island kring våran tre års dag, alltså den 5e! Vi får se med väder osv :) Känns jättekonstigt att vi bara har 2 veckor kvar på den här ön! Kommer verkligen sakna den. Men det blir kul att se något nytt också :) Hoppas allt är bra hemma! Kram


Moped tur till roundhouse


Mikael vid baren på roundhouse


Vi på Korner.


Bartenders på Korner.


Micke och Miami på Irie!


Jag och Bee.


Åsikter
Postat av: Vanessa

Finns det inte pizza i thailand??? :O Förresten, vad fin du blev i lugg :D Du passar jättebra! Pusssss

2010-11-02 @ 21:23:27
URL: http://vanessanord.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Haha och jag tror varken pizza, enchiladas eller hamburgare är svenskt förresten ;) Hihi

2010-11-02 @ 21:24:59
URL: http://vanessanord.blogg.se/

Varsogod och skriv

Du heter?
Kom ihåg mig?

Epost: (publiceras ej)

URL/Skriv gärna ner din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0