INDIANA JONES ÄVENTYRET

I Lördags tog vi en tripp med mopederna tillsammans med det andra svenska paret som vi mött. Denna moped-tripp slutade vid en skylt där det stod "cave". Vi tänkte att gud vad mysigt att gå och kolla på grottor en fin dag, för att sedan upptäcka att mysigt var det sista ordet att beskriva upplevelsen. Först hade vi då djungel promenaden dit på ca en halv timme. Precis som man då tänker, "djungelpromenad" gud vad exotiskt! Det var inte riktigt så. Jag skulle snarare efterlikna det med ett träningspass, bergsklättring i 60 graders värme, men det är ju bara om jag får beskriva det i mina egna ord.

Jag är väldigt nöjd med utflykten, det är bland det häftigaste jag har gjort. Men jag ska inte ljuga och säga att det var en fridfull promenad genom grottan. Vi var till och med så chockade efteråt att vi frågade vår guid ifall tjocka människor och små barn får gå igenom grottan. När vi väl hade klättrat upp för branta backar, branta stegar och slängt oss fram via lianer för att komma till grottan (detta som dem kallade för djungelpromenad) så trodde vi självklart att det värsta var över, men kom sedan fram till att det bara måste ha varit ett test för att se om man skulle klara att gå igenom grottan. Efter detta test kom vi förväntansfulla fram till ett stup i backen, rakt ner till en grotta, där vi skulle klättra ner för en stege av trä. Vi kollade alla på varandra frågande, liksom "ska vi ner här?"

Vi fick varsin "ficklampa" att sätta runt huvudet, vi gick igenom grottan ibland skrattandes, ibland i hoppet om att inte börja gråta, ibland livrädda, bland stupa branter, stegar, broar, klättring och stup (som vi allvarligt skulle hoppa över från ena sidan till den andra) Ja, jag säger det, det kändes ungefär som Indina Jones! Vi fick se otroligt mycket. Fria apor, stora håriga spindlar, fladdermöss och framför allt den otroligt häftiga grottan. Tillslut såg vi ljuset utifrån och förstod att vi nästan var framme, då skulle vi kräla oss ut genom ett hålrum för att komma ut. Jag gick sist just då och hörde bara Martin säga "eh, jag tror vi ska krypa här framme"

När vi väl var ute, så var promenaden tillbaka inte lika jobbig. Då pekade guiden ut olika saker i djungeln, som växter och djur. Väldigt intressant! Sedan tog vi mopederna tillbaka för att med en singah i handen göra bomben i poolen.

På kvällen tog vi några fler singah och gick på ett uteställe som var riktigt trevligt! Det var ladies night, så jag och Liza fick gratis shots! Låg precis vid stranden med dansgolv och allting. Kvällen slutade vid 6 på morgonen!

(många fler bilder på facebook)


 

 


Åsikter

Varsogod och skriv

Du heter?
Kom ihåg mig?

Epost: (publiceras ej)

URL/Skriv gärna ner din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0