VATTENFALL OCH REGNSKOG

Vill börja med att säga tusen tack till världens bästa Fanny för hennes suuuper fina mail! Jag blev så glad. Man märker konstigt nog när man är så långt ifrån sina vänner, vilka som verkligen är ens äkta! Det beror nog på att man inser att dem finns kvar där för en, oavsätt vad! Saknar alla mina underbara vänner och hela min underbara familj! Jag är så glad att några av dem kommer hit snart.

Igår åkte jag, Mikael, Lisa och Martin till en strandpub som Neng hade rekommenderat. Det var väldigt trevligt, vi tog varsin öl och sedan promenerade vi en bit efter stranden hem. Vi bestämde oss för att hitta på något äventyligt dagen efter och så blev fallet;

Vi gick och åt lunch på Sonya och hyrde mopeder. Vi åkte med mopederna runt hela ön tills vi kom längst till söder där de har elefant-trekking och djungelpromenad till ett vattenfall. Vi valde det sistnämnda och tog med oss en guide, det hela kostade kring 20 kr var. Djungelpromenaden var lång och intressant. I den här värmen så kan det bli lite jobbigt med stora uppförsbackar osv, men det gick faktiskt ganska bra! Vi hade nog förväntat oss det värsta efter "caven", så den här gången blev det ingen chock :)

Det var faktiskt riktigt mysigt och när vi väl var framme var vattenfallet jätte fängslande. Jag och Liza som var så varma bestämde oss direkt för att ställa oss under det och bada lite. Fattar ni hur härligt? Jag kan inte förstå det själv hur bra vi har det, hade aldrig orkat med vintern i Sverige detta år!

Annars så är värmen grym nu, det blir inga fler längre promenader i värme på ett tag! Efter vägarna är det inte mycket skyltar, det är inte hastighetsskyltar eller "in case of emergancy" istället är det "in case of tsunami" hehe..

Annars kring priser och så, så kostar en red bull ca 3 kr (och den är stark) vatten kostar 2,5 kr. Shampo kostar kring 17 kr, rakhyvel kostar kring 10 kr. Chips kostar också ca 10 kr. Cigaretter kostar 20 kr. Värktabletter kostar ungefär 12 kr (dem är också starka). Kommer inte på något mer intressant just nu, men om ni undrar priser på någonting, så är det bara att fråga!:) Mat och boende är väl viktigast! Och boende går på ungefär 30-70 kr per natt om ni bor i bungalow (finns betydligt dyrare också) och mat går på ungefär 20 kr med dryck!


 

 






Det VAR lika härligt som det ser ut! :)


Åsikter
Postat av: Anonym

Har du shoppat något? Finns det äkta affärer, typ som chanel oså? Eller är "allt fejk" där? kramis ha det bra

2010-10-21 @ 16:40:04
Postat av: Vanessa

Åh vad mysigt!!!! :D Har alltid velat bada i ett vattenfall, måste gör det när jag kommer :)

2010-10-22 @ 12:14:00
URL: http://vanessanord.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej! Jag och min pojkvän funderar på att åka till thailand och närliggande länder nästa vinter, jag har lite frågor :) hur mycket kostar det att t.ex. färdas mellan olika städer i samma land? och har ni tänkt fara på "större utflykter", typ som att fixa nåt certifikat där borta och fara på en dykutflykt? tänkte hur mycket det skulle kosta på ett ungefär, om ni vet det.



Har för mig att jag läst något om att ni ska arbeta där borta också? ifall vi åker så hade vi tänkte vi inte jobba något, utan vi tänker bara resa runt och försöka bo billigt. Hur mycket pengar skulle det gå på en månad ungefär per person? försökt kolla på internet litegrann men det är så svårt då det står olika från sida till sida..



Sen vilka länder skulle ni åka till? vet att du skrivit det tidigare men jag frågar iaf! hur är det med visum och sånt i dom länderna ni ska besöka?



Hoppas det inte blev för många frågor haha :)

2010-10-22 @ 12:18:25
Postat av: Fanny

2010-10-22 @ 16:45:46
URL: http://nini
Postat av: Fanny

tihi, vad mysigt snutteplutttttt <3

2010-10-22 @ 16:46:27
URL: http://ninija.blogg.se/
Postat av: Erika

Åh vad underbaaart! Vi måste göra samma sak när vi kommer. Saknar dig OLIDLIGT mycket.

2010-10-22 @ 17:56:23
URL: http://ericcaa.blogg.se/

Varsogod och skriv

Du heter?
Kom ihåg mig?

Epost: (publiceras ej)

URL/Skriv gärna ner din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0