KOH LANTA

Hallå Sverige!

Vi fick resa i väldigt många timmar från Bangkok till Koh lanta. Det tog runt 16 timmar. Först satt vi i buss ca 11 timmar och sedan åkte vi minibuss och färga! Bussen var dock väldigt fin, det var lixom bäddar nästan. Så det gick superbra, vi sov nästan hela vägen!

Idag har vi hyrt en moped, kostar 20 kr för en dag. Billigt? Jo. Vi har kollat in hela ön. Det finns lite allt möjligt, ap-shower, elefantridning, babyelefantshow, vattenfall, stränder (varav long beach är den finaste) snake-show, dykningar osv. Vi ska självklart kolla in allt, eftersom vi bor här i 2 månader! Våran bungalow är helt ok. Väldigt mysig enligt oss, som hade förberett oss på att kissa i ett hål i marken. Mihi!

Vi har toalett, dusch, fläkt, säng och en liten byrå. En ganska stor altan också! Vi har även stranden precis nedanför oss och en pool på gården. Jag har också lyckats få BENEN fulla av myggbett, jajamen! Är det inte ganska typiskt mig? Inte bara mygg-bett som det ser ut i Sverige utan VERKLIGEN bölder!! Inte kul.. Så jag fick gå till apoteket och nu har jag fått tabletter som jag blir jätte sömnig av.. Men det börjar dock gå över iallafall :)

Just nu sitter vi på en restaurang där pizzan var ganska dyr, men vi drack en redbullvodka till som kostade ungefär 20 svenska kronor.

Hinner inte lägga upp bilder eller svara på frågor nu, men sen :)
(Fanny jag svarar på ditt mail så fort jag kan..
Har bara tio minuter kvar av batteriet(!!) LOVE)





Åsikter
Postat av: Fanny

NAAW SNUTTE :) hoppas ni har det bra <3

2010-09-25 @ 20:04:34
URL: http://ninija.blogg.se/
Postat av: lundagård boysen

tjenare micke hoppas att allt är väl! anar att du saknar delat!!! he he he! Hoppas du och din blivande fru har det bra på semestern!/ henke!

2010-09-27 @ 12:26:25
Postat av: Rebecka

Hej Helena!

Jag och några till ska kanske åka till Thailand julen 2011.

Försöker samla information... ;p

Har några frågor:

Åkte du och Micke från Luleå?

Vilket bolag beställde ni biljetterna ifrån?

Var det ett direktflyg?

Och sen, om du vill svara förstås, vad kostade biljetterna per person? :)

Tack på förhand!

Hälsningar Rebecka

2010-09-27 @ 20:58:49
URL: http://www.rebeckam.com
Postat av: Elin på Guiden

Hej Helena! Vad roligt att se att du är ute på äventyr. Hoppas du har det bra. Har själv gjort långa resor dit. Koh lanta var för mig alldeles för lugnt. Jag vill rekommendera en restaurang. Vet inte om ni har planer att åka till Krabi. Men Ao nang är fantastiskt och nära till allt. liggar bara 1-2 timmars båtresa från Koh Lanta. Du åker med båten princess. I själv krabi finns en känd restaurang där. Jag använde mig av Wilma Guiden när jag reste runt och dom nämner många bra sevärdheter på alla platser man besöker i Thailand.



Restaurangen är lite svår att hitta eftersom den är i djungeln. Och namnet betyder byggd av djungeln. Ruen Mai. Ser inte ut mycket för världen men det är det godaste jag har ätit i hela mitt liv. Den ligger på Maharaj Road Muang Krabi



Här har du en länk iaf.

http://www.thaifoodandtravel.com/features/ruenmai/index.html



ha en trevlig resa!

2010-10-07 @ 16:37:55
URL: http://abitofprinsipesan.blogg.se/
Postat av: Elin på Guiden

fel av mig det var Berlitz böcker jag använde.

2010-10-07 @ 16:41:08

Varsogod och skriv

Du heter?
Kom ihåg mig?

Epost: (publiceras ej)

URL/Skriv gärna ner din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0