UNDERJORDISK SJÖ OCH SNORKELTUR

Det har hänt mycket sedan sist så tänkte ta och berätta lite om det..
Vi bordde på ett jätte fint hotell i El nido i fyra dagar där vi trivdes bra! Dock var inte el nido så mycket för oss, det var riktigt vackert men det fanns typ inte bankomater, apotek, och hade bara el mellan 2 på dagen och 6 på morgon och sådana viktiga saker, därför stannade vi inte så länge.

Nu är vi tillbaka i Puerto Princesa där vi stannar till imorgon, då åker vi vidare till BORACAY! Dit vi har längtat hela tiden. Asiens finaste ö! Idag har jag och Micke haft en dag fylld av massa mys. Först vaknade vi ganska tidigt och gick och tog en fika på världens bästa café. Varm choklad och smörgås, sedan gick vi runt på stan lite. Efter det har vi sett massa two and a half men och nu är vi på caféet igen för att sitta lite vid datorn.

När vi var i El nido så åkte vi ut på en båttur runt alla vackra öar och snorklade och fick kayaka och se jätte häftiga laguner! Helt otroligt var det. Vattnet är helt klar blått och man ser ända ner till botten! det är verkligen det vackraste jag sett. Det var helt otroligt att snorkla där! På turen fick vi mat också och det var jätte mysigt hela dagen.

I förrgår åkte vi till ett av världens 7 underverk, det var jätte häftigt också! En underjordisk sjö här i palawan. Vi fick kayaka genom den underjordiska sjön med en guide som berättade allting om den. Super mysigt och intressant var det! Så vi var jätte nöjda :)

Det var väl det jag hade att berätta sedan sist! Hoppas allt är bra hemma. Om 7 dagar kommer min pappa till Boracay och det längtar jag till så J*VLA mycket!

Bilder från underjordiska sjön och våran båttur runt öar och laguner :

PS, BLI INTE SVARTIS ;)

 

Underbart!

 

 

 






Åsikter

Varsogod och skriv

Du heter?
Kom ihåg mig?

Epost: (publiceras ej)

URL/Skriv gärna ner din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0