PALAWAN, PHILIPPINERNA, EL NIDO

Ah HERREGUD, antligen framme i El nido, Palawan, Philippinerna!
Det har varit den varsta farden i mitt liv..

Resan borjade super bra! Vi akte med thaiair tidigt pa morgon, vi hade dock bara fatt 1 timmes somn. Vi hoppade pa planet och sag bra filmer, drack nagra vinglas, kan man motsta nar det ar gratis for en gangs skull? Sedan fick vi aven mat, och det kunde uppenbarligen inte Micke avsta eftersom han redan hade tryckt i sig en 3dubbel burgare med plusmeny pa burger king. Han at aven upp ALL mat pa flyget! Sedan somnade han riktigt fort och da gick jag till Mats och Albin och drack vin.

Nar vi kom fram till Manila sa bestamde vi oss for att aka direkt fran flygplatsen till palawan! En jatte vacker o pa philippinerna. Flyget skulle ga tva timmar efter och dar forsokte jag sova, men da skulle vi tydligen flyga kring en tornado... Jag som ar skit flygradd kunde ju da INTE SOVA! Men eftersom att alla andra somnade DIREKT sa fick jag sitta sjalv dar, jatte radd var jag. Efter det da, nar jag val somnade sa borjade dem med nagon j+vla tavling pa flyget och pratade i microfon och grejjer, sa da vakna jag direkt. Haha!

Framme i Palawan, och jag SKIT FORVIRRAD over den nya valutan(!!) gar vi ut ur flygplatsen och fragar vad en taxi kostar till El Nido. 8000 pesos. Jag holl pa att do! Sa vi overnattade pa ett hotell dar det skulle vara frukost och wifi. Internet fungerade inte och till frukost fick jag fisk-skal. Haha, allt som kan ga fel, gar fel, kanns det som!

Sedan skulle vi hoppa pa bussen till el nido 6 pa morgon, vi tankte : antligen, nu ar vi snart dar. paradiset! Nar vi hoppade pa mini bussen upptackte vi att det inte fanns balten, saterna var sa j*kla oskona(speciellt da mitt saklart som bara hade ryggstod upp till halva ryggen) Alla tyckte det var skitkul, forutom jag efter ett tag. 6 TIMMAR satt vi sa, det ar helt klart det jobbigaste hittills!(jag klagar valdigt sallan, men den har resan var vard att klaga pa!)

Nar vi kom fram fanns det typ inga boenden forutom ett som hade delad toalett, vi tog det i alla fall. Jag var skitleds efter den langa resan och nar vi kommer in forsoker jag fa in flakten, for det ar skitvarmt! Det fungerar inte.. Jag fragar vad som ar fel och dem sager att ELEN INTE FUNGERAR, bara mellan 2 och 6 i hela el nido. Da holl jag pa att borja grata typ! Da rann bagaren over..

Elin har varit har forut och hon sa att vi skulle hata det fran borjan och om nagra dagar borja alska det. Havet ar det vackraste jag har sett, det ar helt underbar natur. Precis som jag tankte mig det! Men allting har bara gatt fel, vi far se vad jag tycker om nagra dagar! Allting kommer garanterat ga bra, nu blev det ett inlagg fran en TROTT OCH LEDS Helena! Hehe.

Traffade en tysk tjej, vi fargade ogonbryn och ogonfransar i bangkok
+ansiktsmassage.


Sista middagen i Bangkok, Albin bjod pa ol!


Dem utsag mig till reseledare, undra varfor?


Vaxlade in philippinska pengar, redan dar var man blast.



Sahar satt jag i 6 timmar. Ryggstodet pa JUST MIN var otroligt oskont,
fick inte sova en enda somn och fick halla i mig
i handtaget i 6 timmar eftersom att vagen var skitskakig och
jag slog mig i fonster och personen bredvid hela tiden..


Jag efter 5 timmars powernap har i phillipinerna.
Vi har upptackt att olen ar DUBBELT sa stor som varan favorit Chang!
Den kostar bara 9 kronor, helt sjukt!

Åsikter

Varsogod och skriv

Du heter?
Kom ihåg mig?

Epost: (publiceras ej)

URL/Skriv gärna ner din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0