TILL MAMMOR SOM VILL VETA ALLT I DETALJ

Hahaha! Jag och Vanessa har varit jätte övertrötta och skrattat så vi gråtit nästan.
Ni vet hur mammor kan vara? Dem vill typ veta allt om hur ens dag har varit och höra allt, i detalj nästan.
Nåväl, iallafall min och Vanessas mamma är så.. Och det är ju sällan man berättar.
Men själv kan dom skriva ett sms precis vad dem har gjort under dagen..
I vanliga fall får dem kanske som svar "Ok.", "Jaha vad kul ses sen." Ja, ni vet?

Vi flummade ihop ett väldigt överdrivet och välbeskrivande sms om våran dag till våra mammor.
Såhär såg smsen ut..
(För er som orkar läsa som har väldigt långtråkigt, annars är det nog inte så intressant)

"Jaha, jag har också ätit god mat! Rädsallad på dagge! Efter jobbet har jag gått på stan med Vanessa och shoppat lite hygienartiklar och sedan apoteket. Köpte en kofta också! Nu har vi varit och åkt inlines runt hela sävast. Oj juste glömde ju berätta!! Jag åt ägg på macka efter den svettiga inlines turen och ägget var stekt (med salt och peppar), INTE kokt som det i normala fall brukar vara när jag äter ägg på macka. Sedan hade vi havssaltsmör också, då berättade Vanessa att dom inte har det hemma i deras familj. Och hon slutade jobba idag, vad skönt! För jag har ju två dagar kvar, som du kanske vet. HEHE. Juuuste! Vi använde oss av endast ett knäskydd var när vi åkte inlines, för vi hade bara ett par, så vi delade på dem. Folk skrattade åt oss då när vi åkte, fniss. Vi skulle också ha stavar men dem lämnade vi lutandes mot bilen istället!! Sedan har vi ätit på korvmojjen idag. Han som jobbade där pratade väldigt roligt. Vanessa åt mjukglass med chokladströssel och jag åt en mellan stripsmeny med coca cola. Men dem hade ingen is :( VÄLDIGT synd när det är så varmt. Men så egentligen var det ju en fika? Tänker på det där med glassen med chokladströssel. För middagen åt vi ju sen efter inlinsen, det där med äggen du vet.. Nu har vi spelat kort. Jag vann mycket när vi spelade neger och president, hihi! Och vanessa vann mer när vi spelade vänd tia. Och vi drack mycket vatten till det, behövs efter en sådan varm och hård dag!"

Tror ni hon blev glad över mitt fina sms eller bara tycker hon har en cpunge?
Det återstår att se!


Jag och min underbara mamma!

Åsikter
Postat av: Nina

hahahahaha dog av garv!

2011-08-04 @ 00:43:33
URL: http://somaiya.blogg.se/

Varsogod och skriv

Du heter?
Kom ihåg mig?

Epost: (publiceras ej)

URL/Skriv gärna ner din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0