DEL 2; SOFIAS STORA FETA CYPRIOTISKA BRÖLOPP


Bröloppet var jätte fint och väldigt annorlunda. Det var på cypriotiska i kyrkan.
Vi förstod inte så mycket.. Prästen sjöng och dem gick omkring lite och pussade på någon tavla.

Först samlades vi alla nära i Georgos mammas hus (Sofias man). Där gjorde föräldrar och släktingar överlämningar osv. En massa ritualer dem hade innan bröllop. B.la. att bestmannen rakade Georgos och andra roliga saker. Vi fikade också! Efter det gick alla till kyrkan. Senare åkte alla till vårat hotell där festen var. Fy fasen vilket drömbröllop. Helt sjukt! Precis som i en saga. Musiken, brudparet, maten, miljön.. Allt var perfekt!

Vi var nere vid poolen där dem hade ställt upp massor av bord. Ett cypriotiskt bröllop består oftast av 3000-5000 personer. Så detta var ett litet, där det "bara" var 1200 personer, varav 17 var svenskar. Hehe..

Vi hade så himla kul. Fick umgås med hela min underbara släkt!
En hel del dans blev det också på dansgolvet som var i poolen.

Endel höll tal, jag var en av dem. Det var mitt första tal någonsin och det var ganska nervöst
med tanke på allt folk och att jag var tvungen att prata på engelska. Men det gick super bra!
Jag är så glad för Sofia, dem verkar väldigt lyckliga.
Nåväl, hade den bästa kvällen på hur länge som hellst och jag hoppas att brudparet hade det också.

Bröllopet:

Mamma, jag och Ida innan kyrkan.



Sofia blir sminkad.



Jag och stina!



Jag och världens bästa morfar innan kyrkan


Bestman rakar Georgos.



Sofia med dem supervackra små brudtärnorna!



Sofia och Georgos går in i kyrkan!




Jag och morfar efter bröllopet.



Folk utanför kyrkan.¨

Festen:

Jag och min kusin Simon!




Dansgolvet. Jag dansar med min underbara morfar!



Bröllopstårtan! Det godaste någonsin.


Bröllopsparet skär i tårtan.



Jag i hissen innan läggdags.




Svenska och cypriotiska ungdomar på dansgolvet!



Jag och Georgos söta syster!







Åsikter

Varsogod och skriv

Du heter?
Kom ihåg mig?

Epost: (publiceras ej)

URL/Skriv gärna ner din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0