MIN SYN PÅ RESAN


Grottan vi gick igenom i Koh lanta med Lisa och Martin.


Vattenfallet vi gick till i Koh lanta!


En till bild från grottan, påväg ut!


Snorklat i pool


Stor gunga på Koh phangan.


Jag och min bästis på Haad rin beach i Koh phangan


Många mopedturer!


Micke och Martin på halloween, Koh lanta.


Jag och Micke på Phiphi island, våran 3års dag!


Jag och min fina vän Bee på halloween.


Mikael på fyrhjuling i Malaysia.


Micke skjuter pil i Malaysia


Vi var på en buddhagård i Koh samui.


En söt tigerunge på Koh samui.


Allihopa på julaftonskvällen!


Fullmoon partyn!


Nyårsafton!


Partyglada!


Huahins vackra strand!


Mamma och Hans som hälsade på i Koh phayam!


Jobbiga bilresor


Elefanttrekking med tjejerna!


Många olika flyg! 12 totalt blev det under resan.


Den underjordiska sjön i Palawan


Endel konstiga toaletter..


Badade i vackra laguner i palawan.


Apstaden i hua hin!


Segling i solnedgången i Boracay


Underbara Boracay!


Pappa och stickan på besök, ön Koh wai!


Dök på Phiphi med Danny och Hannah, underbart!


Party på phiphi island!


5,5 månader har gått och när jag ser tillbaka på det så var det underbart. Det är så blandade känslor att vara hemma, så jävla kul men en sådan stor saknad! Jag känner att jag har vuxit och lärt mig så mycket från den här resan, den har gett mig så mycket. Vi har träffat så mycket nya människor och lärt oss vad pengar egentligen är värda. Även om vi har bott i dem sunkigaste stugorna så har vi alltid haft det bra, för att vi haft varandra! Vi har verkligen provat på att leva alltifrån det mest schabbiga hotellen till det lyxigaste. Jag kan helt klart säga att jag är en mycket starkare människa idag än innan jag åkte till Asien! Jag känner mig som en helt annan människa.

Vi har inte bara träffat nytt folk utan även fått besök från det bästa vi har hemma i Sverige, våra gamla nära och kära. Först var det mina fina tjejer som kom i December, Erika emilia och vanessa. Sedan kom Mats och Albin och åkte lite då och då. I Januari fick jag spendera tid med min mamma i några dagar och sedan kom pappa på slutet! Vi spenderade också mycket tid med Martin på Koh lanta. Martin och Lisa från Sverige kom oss också väldigt nära. Men det är jag och Micke som har hållt ihop och det har verkligen fungerat bra. Vi har stöttat varandra i allting och nästan alltid varit överens. Allting har fungerat så super bra, även om man lätt blir irriterad på varandra när man spenderar 24 timmar om dygnet tillsammans i en sådan lång tid. Men vi har klarat det och vi har fått så mycket fina minnen. Vi har blivit starkare.

Thailand blev speciellt på ett sätt som kändes som hemma. Vi fick en massa thaikompisar, dem närmaste blev såklart Neng och Bee! Vi reste ju igenom hela thailand så det landet kan vi nästan bättre än sverige nu. I Malaysia spenderade vi två veckor, där vi gjorde så mycket kul. Man har så mycket speciella känslor och minnen från alla ställen. Kuala lumpur är en storstad där vi båda hade kunnat tänka oss att bo, inte så sunkigt som en del ställen i thailand. Vi trivdes verkligen! Philippinerna var det vackra och mysiga dit våran resa går nästa gång vi åker till Asien. Boracay är det bästa stället vi varit på i hela Asien!

Jag har så olika minnen och tankar om alla olika öar i thailand, varje ö finns kvar i mig och ger mig en speciell känsla. Resan kommer alltid finnas kvar i mig, det har verkligen varit UNDERBART. Dock känns det som typ en vecka sedan vi åkte dit, tiden gick så fort. Thailand kommer alltid kännas som mitt andra hem, särskilt Koh phangan och Koh lanta. När jag skriver det här får jag tårar i ögonen, för jag är så glad att jag har fått vara med om det här och träffa alla underbara människor som vi mött. Jag är så glad att jag och Mikael har hållt ihop och klarat det galant! Alla relationer är inte så starka kan jag lova, men jag har alltid vetat att vi har det speciellt.

Jag är så tacksam för allt jag fått vara med om,
nu ska jag drömma mig tillbaka till andra sidan jorden!


Åsikter
Postat av: Mamma

Vilken fin sammanfattning av resan.. Det är helt otroligt vad du är duktig på att berätta. SKriv ut den och ge den till farmor och farfar. Saknar dig så mycket. Älskar dig.

2011-03-02 @ 09:57:59
Postat av: sara

åh fyfan vad ni verkar ha haft det bra!! avis:)

2011-03-04 @ 09:13:23

Varsogod och skriv

Du heter?
Kom ihåg mig?

Epost: (publiceras ej)

URL/Skriv gärna ner din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0