EN BRA DAG

Heeeej!
Äntligen får jag tid till att höra av mig härifrån Lund.
Jag kom hit igårkväll och fick se lägenheten, vi är nöjda och Vanessas rum har hunnit bli väldigt mysigt.
Mitt är dock ingenting att skryta med än.. Hehe. Min enda möbel är en skrivbordstol OCH en vinflaska. (som vi förövrigt druckit upp ikväll) så nu är bara skrivbordsstolen kvar. Det var lite skrattretande. Ett mörkt rum med en stol och en vinflaska på golvet. (som jag fick i inflyttningspresent av Vanessa) Gullii!

Har haft väldigt blandade känslor av att flytta. Men just nu känns det super bra! Idag har varit en bra första dag. Allting känns väldigt nytt, men jag gick upp tidigt och hittade till stan (!!) Efter ett tag mötte jag upp Vanessa och sedan gick vi och åt lunch med ett par andra tjejer.

När vi går in och ska beställa lunch så ser jag en skylt "Personal sökes" (precis på det fiket vi valde att gå på) så jag sa såklart att jag var intresserad. OCH JAG HAR FÅTT JOBB! :) Fort gick det! Ett jättemysigt fik, jag ska dit imorgon klockan tio och jobba mitt första pass. Har ju redan ett jobb här, men det skadar ju aldrig med två så länge man hinner med. Plus att detta jobb ligger mycket närmare där jag bor och jag vet att jag hittar dit nu till en början.
Efter jag hade pratat med dem på fiket så gick jag hem och vilade bort min migrän (hade räknat med att den skulle komma med tanke på allt nytt jag har fått ta in och all stress med flytten). Efter det gick jag in på min mail och såg att jag blivit antagen till juridisk översiktskurs (!!!) MASSA LYCKA. Allt bara flyter på känns det som.

Jag, Vanessa, Hanna, Mathilda och Johanna gjorde oss sedan iordning hemma hos oss för förfesten med nollorna. Det var riktigt trevligt och kul att få se en massa nya ansikten och prata med lite folk som också är nya här. Efter förfesten drog dem andra ut men jag åkte hem tidigt. Tog bussen hem och nu ligger jag här i Vanessas säng (som är våran tills jag hunnit skaffa egen)

Ska slå på ett avsnitt av greys anatomy och sedan sova så jag är pigg och fräsch på min första arbetsdag imorgonbitti!
Förlåt för ett lååååångt inlägg, men det är så mycket som har hänt! Haha.

Nollor leker lekar på torget.
Min promenad.
Vanessa, Hanna, Johanna och Mathilda i busskuren.
Förfesten.

Åsikter

Varsogod och skriv

Du heter?
Kom ihåg mig?

Epost: (publiceras ej)

URL/Skriv gärna ner din blogg

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0